Dizajn, Izrada Sajtova

Veb Dizajn, zašto je toliko bitan?

Vaš vebsajt će za većinu ljudi biti inicijalni utisak koji će oni steći o Vašem brendu odnosno firmi. To je ono što će klijenti prvo videti pre nego što im uopšte budete ponudili svoju uslugu ili proizvod, a da bi taj utisak bio dobar ključan je Veb Dizajn! Prema istraživanjima prvih 7 sekundi nakon što posetilac dodje na vebsajt su presudni jer od inicijalnog utiska posetioca zavisi da li će se on zadržati na sajtu i pretražiti vašu ponudu ili jednostavno napustiti stranu.

Vebsajt je lice vaše firme zato je bitno da on bude dopadljiv i privlačan vašim klijentima. To j razlog zašto Vaš sajt mora da izgleda profesionalno, moderno, ali sa druge strane da bude jednostavan i lak za korišćenje kako bi se posetioci brzo snašli i pronašli sve što im je potrebno.

Potencijalni klijenti će izdvojiti vrlo malu količinu vremena za Vaš sajt, tako da svaka sekunda zadržavanja na vašem sajtu znači mnogo i vodi ka konverziji i ostvarenju Vašeg cilja.

Svi znaju da prepoznaju dobar Veb Dizajn, ali mali broj zna da stvori dobar veb dizajn.

Možete aktivirati neverovanto uspešne kampanje internet marketinga, ali Vam to ništa neće značiti ukoliko imate loše dizajniran i zastareo vebsajt.

Ovo su sve razlozi zašto je Veb Dizajn bitan i zašto morate da imate vebsajt koji prati poslednje standarde modernog veb dizajna i odaje dobar utisak na posetioce (dobar „user-experience“). Sada ću Vam navesti neke od proverenih metoda koje treba da pratite kako bi vaš vebsajt imao adekvatan veb dizjan.

Šta je Dobar veb dizajn?

Dobar Veb Dizajn je efikasan. Jednostavno.

Služi da izgradi kredibilitet, tako što je intuitivan, uspostavlja poverenje i utiče na to da povećate broj konverzija na vebsajtu (kontakt, prikupljanje email adresa, prodaja prozvoda ili poručivanje usluge).

Standardi odličnog veb dizajna se stalno menjaju I usavršavaju zato morate da ih pratite, prilagodjavate svoj vebsajt njima I uvek buete u toku!


Držite se Jednostavnosti

Prekomerni I prenatrpani Veb Dizajn može da izazove kontra efekat. Previše teksta, slika, widget može negativno da utiče na posetioca koji ne želi da gubi vreme čitajući dosadne, suvoparne tekstove I to može imati za posledicu da posetioci napuštaju sajt ubrzo nakon započinjanja same posete. Prekomerni dizajn može I znatno usporiti brzinu učitavanja stranice.

Uvek se držite jednostavnih rešenja. Pišite I postavljajte tekst blokove koji pogadjaju suštinu, zatim ih obogatite CTA dugmićima, pitanjima Ili interaktivnim elementima. Ne koristite industrijski žargon već se posetiocima jednostavno obraćajte kao da pišete naslov za časopis ili poster.

Neka stranice Vašeg vebsajta poseduju notu minimalizma. Minimalizam je sjajan pravac koji je u Web Development-u aktuelan već mnogo godina I koji će to biti još dugo. Jednostavnost se na dovezuje na Putanju do konverzij jer sužava broj opcija za posetioca I povećava efikasnost tj konverzije na sajtu.

Veb Dizajn

Pogledajte sajt na url-u: https://www.uber.com/

Pogledajte kao primer vebsajt kompanije Uber (slika iznad). Vidite kako su jednostavno objasnili čime se bave I odmah ispod kratkog opisa slede dva CTA dugmeta I tu posetiocima daju jednostavan izbor: “Prijavi se za vožnju” ili “Prijavi se da voziš”. Dugmići su lepo dizajnirani I vidljivi. Sve je jednostavno I jasno.

Ispod možete videti kako izgleda vebsajt kompanije Apple. On je takodje veoma jednostavan I kod njega minimalizam dolazi još više do izražaja. Obratite pažnju koliko belog, praznog prostora ima na njihovom vebsajtu.

Veb Dizajn

https://www.uber.com/

Ne plašite se da koristite prazan (beli ili druge boje) prostor. Praznine pomažu u tome da posetiocima skrenete pažnju na ono što je važno tj na ono što zapravo želite da oni vide. U suprotnom ćete posedovati sajt koji će biti prenatrpan informacijama I posetilac neće znati gde da klikne.

Ovde dolazi do izražaja ista flozofija dizajna koju primenjuju poznati brendovi koji prodaju garderobu. Primetili ste da kod njih, kada udjete u radnju, proizvodi (farmerke, košulje I sl) nisu natrpani na policama već oko svakog proizvoda ima dosta prostora I enterijer oko njih je lepo postavljen. To je zato što oni daju prednost kvalitetu u odnosu na kvantitet I zato što poštuju minimalizam. Zapamtite glavni moto minimalizma je: “Manje znači Više”.


Veb Dizajn prilagodljiv svim uredjajima

Prema statistici KISSmetrix, ako posetioci dodju na stranicu koja se učitava duže od 3 sekunde, 40% njih će napustiiti takvu stranicu. Još zanimljiviji je podatak kompanije Google, da je prosečno vreme za stranicu da se u potpunosti učita na mobilnom uredjaju apsurdne 22 sekunde!?

Kada se na ove podatke nadoveže činjenica da danas preko 62% ljudi koristi mobilni uredjaj za surfovanje internetom, onda Vam je jasno zasto je prilagodljivi veb dizajn danas moranje.

Jednostavno, Vaš vebsajt mora da izgleda lepo kada se otvori na bilo kom uredjaju. Svi mogući uredjaji su:

  • Mobilni telefoni (do ~500px)
  • Tablet uredjaji (od 500 do 100px)
  • Stari monitori – katodne cevi (od 1000px do 1300px)
  • Laptopovi (~1347px)
  • HD rezolucija preko 1800px

Medjutim ovo ne znači da Vaš sajt treba da izgleda identično na svim uredjajima. Tako nešto nije moguće. Već da samo treba da bude prilagodjen svim uredjajima (npr. Na velikim rezolucijama na strani mogu da budu vidljive 4 slike u dve kolone dok na mobilnom samo jedna koja je centrirana na sredini ekrana).

Morate da posedujete “Putanju do Konverzacije” (“Conversion Funnel”)

Vaš sajt mora da bude jenostavan za koriščenje I potrebno je da suzite broj mogućih izbora za posetioca kako se on ne bi “izgubio” na Vašem sajtu. Na taj način ćete da usmerite svoje posetioce na ono što je za Vas bitno, oni će se fokusirati samo na to I korak po korak doći do konverzije tj vašeg clja (bilo da je to prodaja ili samo kontaktiranje Vas).

Kako bi to u praksi izgledalo? Uzmi kao primer neku online prodavnciu koja želi da proda svoj novi model. U tom slučaju napravili bismo stranu iz više segmenata gde bi se svaki naredni  nadovezao na prethodni tako da posetilac ima utisak kao da je na nekom putovanju I da prelazi iz jednog u sledeći nivo. U početku bismo naveli neke osnovne karakteristike modela (bez previse dosadnog teksta), zatim postavili slike visokog kvaliteta, objasnili zašto je ovaj proizvod potreban korisnicima (predstaviti problem i naći rešenje) I neki od poslednjih segmenata bi bio dugme Poziv na Akciju (“Call to Action button”) koji je u stvari sama  konverzija tj Vaš cilj.

Na ovaj način vi praktično vodite svoje posetioce I pravite im putanju (“Conversion Funnel”) kojom će oni da prodju kako bi došli do konverzije umesto da “lutaju” po sajtu I različitim stranama sajta.

 


Pozicija dugmeta koje Poziva na Akciju

Najvažniji element Putanje do Konverzije jeste Poziv na akciju (“Call to Action”, u daljem tekstu “CTA”). To je dugme bez kojeg ne možemo da pričamo o efektivnom modernom Veb dizajnu. Ovo su najčešće dugmići poput ‘Prijavi se na Newsletter’, ‘Kontaktirajte nas danas’ ili ‘Kupi odmah’ I sl.

Veb Dizajn

Vaša veb stranica bi trebalo vrlo jasno da prenese čime se tačno vasa firma bavi. Zatim, treba ih intuitivno dovesti do obavljanja željenog poziva na akciju i do konverzije. Zato je veoma bitno gde se ovi dugmići nalaze I kako su dizajnirani.

Potrudite se da se CTA dugmići nalaze na centralnim mestima na Vašoj strani I da izgledaju estetski lepo tj da su lako uočljivi. Dobro pravilo koje treba imati na umu prilikom kreiranja odličnog veb dizajna, je koliko klikova zahteva kupac da izvrši željeni CTA.

Prema istraživanjima CTA dugmići bi trebalo da budu jarkih boja (crvena, zelena, narandžasta) jer na taj način više privlače pažnju I posetioci ne mogu nikako da ih preskoče. Pogodno je koristiti I strelice ili znakove kao npr. → Klikni ovde.

Uvek suzite broj izbora tj dugmića. Idealno je da imate samo jedan CTA jer je u tom slučaju lakše za posetioca da donese odluku jer nije preplavljen opcijama na koje može da klikne.

Ovo su bili neki od najvažnijih principa koje treba da pratite kako bi Veb dizajn vašeg vebsajta bio dopadljiv i efikasan, a samim tim doprineo tome da sebe ili svoju firmu predstavite na pravi način i povećate šansu da postignete cilj zbog kojeg ste i pravili svoj sajt. 

Ukoliko Vam je potrebna pomoć oko pravljenja modernog i lepog sajta, It Lion Vam je na raspolaganju zajedno sa timom naših veb dizajnera koji su uvek spremni da smisle nešto kreativno, efikasno, a istovremeno jednostavno za Vas. Ne oklevajte nego nas kontaktirajte!

 

Author


Avatar

Ivan Ivetić

Php i Wordpress pragramer već preko 5 godina. Posedujem veliko iskustvo u oblasti Internet Marketinga i SEO Optimizacije. Na velikom broju projekata radim kao Project Manager.