Zašto je digitalni marketing investicija a ne trošak?

digitalni-marketing-converted_1 (1)

Digitalni marketing, poznat I kao i-marketing, web marketing, online marketing ili internet marketing jeste oglašavanje proizvoda i usluga putem Interneta. Informatička era najbrže je rastući fenomen kojeg društvo poznaje. Na Google-u se danas mesečno obavlja više od 30 milijardi pretraživanja. Za dostignuće od 50 miliona korisnika, radiju je trebalo 38, televiziji 13, internetu 4, iPod-u 3, a Facebook-u samo 2 godine što pokazuje u koliko eksponencijalnim vremenima živimo.

Uticaj digitalnog marketinga raste neverovatnom brzinom, on se svakodnevno širi i nalazi nove načine da utiče na svakodnevnicu. U modernom dobu u kojem živimo, novine, radio ili televizija postaju zastareli.

Prednosti digitalnog marketinga

Internet oglašavanje ima nekoliko prednosti u odnosu na obične oblike oglašavanja. Ovo su neki od njih:

• Ključna prednost je mogućnost preciznog ciljanja željenih grupa te lako izmeriv povrat na inesticiju

• U svakom trenutku je poznato da li se pojedina investicija isplati i na vreme je moguće zaustaviti kampanje koje ne ostvaraju zadovoljavajući povrat

• Svakodnevno oglašivač može pratiti sve relevantne statistike o posetiocima svoje internet stranice te o kupcima pojedinog proizvoda ili usluge

• Pristupačnost. Mnoge marketinške metode u svetu Internet marketinga su potpuno besplatne

• Digitalni marketing je višestruko delotvorniji, jer se jednim klikom miša otvara vaša stranica, gde ljudi bez dolaska ili telefonskih poziva, mogu dobiti potpune informacije o vašim uslugama ili proizvodima, pa ih čak odmah kupiti što svima pruža brzinu i jednostavnost dobijanja informacije i veliku uštedu vremena

Počnite investirati, a ne trošiti

Kada počnete gledati na digitalni marketing kao ulaganje, a ne kao na troškove tada možete početi planirati svoj budžet i optimizirati strategiju za što bolji povrat investicije. I privremena i dugoročna ulaganja imaju svoje prednosti, a što bolje razumete razliku između njih i bolje ih proučite, lakše ćete saznati šta vašem poslovanju više odgovara. Iako dugoročna ulaganja mogu biti isplativija, to ne znači da su privremena loša. Umesto da odaberete između jedne od tih dve strategija idealno bi bilo pronaći pravi balans i investirati u one kanale koji daju bolje rezultate u vašem slučaju (vašoj branši).

Neke internet marketing strategije mogu se nazvati dugoročnim ulaganjima jer nakon njihovog kreiranja i realiziranja ostaje trajna vrednost za vaš brend koja vam može donositi više klijenata ili kupaca kroz duži vremenski period. Najbolji primeri za to su content marketing (kreiranje vrednog sadržaja za klijente na vašim web stranicama/blogu) i SEO (optimiziranje web stranica za što bolju poziciju na Googleu). Na primer, kada god objavite novi članak na web stranicama, on tamo ostaje „zauvek“ i moguće je da će ga potencijalni klijenti i nakon nekoliko godina pronaći na Googleu i kontaktirati vas.

Za razliku od dugoročnog ulaganja postoje i plaćeni oglasi kod kojih za određenu količinu novca dobijete određenu vidljivost oglasa ili broj klikova na vašu web stranicu. To su, na primer, oglasi na Googleu ili Facebooku. Kod njih jednostavnim pregledom real-time podataka možete nastaviti ulagati u kampanje koje se pokazuju uspešnijima, a zaustaviti one koje nisu toliko efektivne. Iako su ti kanali internet marketinga dosta više efikasniji oni prestaju „dovoditi klijente“ kada ih prestanete plaćati.

Digitalni marketing u doba COVID-19

Poslednjih nedelja svet se okrenuo naopačke, reći će mnogi. Stanovništvo je uplašeno za život, državnici na bitnom zadatku da što bolje sačuvaju naciju a poslovni ljudi jedino razmišljaju – kako da održe svoj biznis. Oni koji malo poznaju digitalne medije i ne znaju da se šansa za oporavak krije baš tu.

Obavezan boravak u kući doneo je povećanu pozornost na medije, najviše online. Nedeljama unazad na društvenim mrežama nude se brojni online kursevi za digitalni marketing, agencije su plasirale i besplatne webiner konferencije kako bi privukle nove polaznike. Glavna tema je: Kako spasiti biznis u doba Korone? Odgovor leži baš tu. Pravo je vreme za početak kampanje, rećiće svi oni koji se uspešno bave digitalnim marketingom.

Marketing strategije idealne u vreme korone:

  1. Oglašavanje putem sadžaja

Publika ovih dana provodi više vremena na internetu, nego što je ikada ranije to činila. Sa toliko puno onih koji rade od kuće, kao i onih koji pokušavaju da prate sve informacije vezane za COVID-19, ne treba da nas čudi što je internet „krcat“. Sve što treba da uradite je da stavite svoj oglas na pravo mesto, tj. na portale i blogove koje često posećuje vaše publika. Tu mogućnost vam pruža oglašavanje putem sadržaja ili nativni oglas.

2. SEO optimizacija veb-sajta

Da li vaši potrošači do vas dolaze preko pretraživača? Ako je odgovor potvrdan, SEO optimizacija veb-sajta je neophodna – jer može pomoći vašem sajtu da se pojavi na prvoj ili drugoj stranici u rezultatima pretrage. Nemojte očekivati da se uspeh dogodi preko noći, jer treba neko vreme da bi se dobio dobar rezultat. Do duše, sad nešto brže, jer mnogi vaši konkurenti će smanjiti svoje SEO napore da budu dobro pozicionirani na pretraživaču.

3. Email marketing

Da li ste ikada, kao vlasnik nekog poslovanja, zaista istraživali o svojim potrošačima? Da li mislite da postoji opravdano vreme kada ne treba da budete u kontaktu sa svojom publikom? Bez obzira da li trgujete sa drugim kompanijama ili direktno sa potrošačima, marketing putem imejla je odličan način da se povežete sa svojim potrošačima.

4. Društvene mreže

Budite aktivni tamo gde je i vaša publika. Ostanite u komunikaciji sa njima i slušajte njihove pohvale i kritike, jer ćete tako znati u čemu ste dobri, a šta treba da menjate.