
Osnivač i izvršni direktor facebook-a Mark Zuckerber izgubio je vise od 7 milijari dolara u prethodnom periodu, zbog prestanka reklamiranja velikog broja kompanija na ovoj društvenoj mreži. On se trenutno nalazi na 4. mestu po indeksu sa neto vrednošću od 82.3 milijarde dolara, iza osnivača Amazona Jeffa Bazosa, osnivača Microsofta Billa Gatesa i LVMH Moeta Hennnessija generalnog direktora Luisa Vuittona Bernarda Arnaulta.

Akcije kompanije za društvene mreže palu su za čak 8,3%, što je jedan od najvećih padova za ovu kompaniju u prethodnih 3 meseca. Taj veliki pad se dogodio nakon što se kompanija Unilever , jedna od najvećih svetskih oglašivača pridružio drugim brendovima u bojkotu oglasa na društvenoj mreži. Unilever je rekao da će ove godine prestati da troši novac na Facebook-ove nekretnine. Pored ove kompanije još neke će povući reklame sa Facebook-a najmanje na mesec dana, a neke među njima su otkazale saradnju čak do kraja 2020. godine.
Kampanja #StopHate4Profit ohrabruje kompanije da povlače oglase sa Facebook-a posebno jer tvrde da kompanija pojačava bele nadmoćne glasove i ne čini dovoljno da se govor mržne ne širi. ADL je poslao otvoreno pismo oglašivačima na Facebook-u, u kojem se navodi da platforma društvenih mreža „i dalje ostaje kratka“ u svojim naporima da blokira „široku mržnju i uznemiravanje“.

Na ove poteze oglašivača i sve glasnije kritike Zuckerber je odgovorio na svom profilu na Facebook-u ističući da će ova društvena mreža označiti sve objave vezane za izbore posebnim linkom koji će korisnike voditi na stranicu sa informacijama o izborima u SAD-u.
Zuckerber je najavio i da će proširiti definiciju govora mržnje ali i zabraniti sve oglase u kojima se neka druga demografska grupa označava kao opasna. Facebook je saopštio i da njegovi alati za veštačku inteligenciju i humani moderatori hvataju i uklanjaju čak 90% govora mržnje i pre nego što im to neko uopšte prijavi.
Za još korisnih i zanimljivih blogova, možete kliknuti na ovaj link i potražiti ono što Vas najviše interesuje.