Teslu je 2003. godine osnovala grupa inženjera koja je želela da dokaže da ljudi ne moraju da prave kompromise da bi vozili automobile na električnu energiju – da elektična vozila mogu biti bolja, brža i zabavnija u vožnji od automobila na benzin.
Danas Tesla ne proizvodi samo potpuno električna vozila već i beskrajno skalabilne proizvode za proizvodnju i skladištenje čiste energije. Tesla veruje da što se svet brže prestaje oslanjati na fosilna goriva i kreće ka budućnosti sa nultom emisijom, to bolje.
Lansiranje Tesle
Lansirana je 2008. godine, Roadster je predstavio Teslinu najsavremeniju baterijsku tehnologiju i električni pogon. Odatle je Tesla od temelja dizajnirala prvu premijum potpuno električnu limuzinu na svetu – Model S – koja je postala najbolji automobil u svojoj klasi u svakoj kategoriji. Kombinujući sigurnost, performanse i efikasnost, Model S resetovao je svetska očekivanja za automobil 21. veka sa najdužim dometom bilo kog električnog vozila, bežičnim ažuriranjima softvera koja ga vremenom čine boljim.
Tesla je 2015. godine proširio svoju liniju proizvoda sa modelom Ks, najsigurnijim, najbržim i najsposobnijim sportskim teretnim vozilom u istoriji koji ima ocene bezbednosti od 5 zvezdica u svim kategorijama Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputevima.
Završavajući 2016. godinu tajni master plan izvršnog direktora Elona Muska, Tesla je predstavio Model 3 – jeftino električno vozilo velike količine, koje je započelo proizvodnju 2017. Ubrzo nakon toga, Tesla je predstavio najsigurniji i najudobniji kamion ikada – Tesla Semi – koji je dizajniran da vlasnicima uštedi najmanje 200.000 dolara na milion milja samo na osnovu troškova goriva.
2019. godine Tesla je predstavio Model I, SUV srednje veličine, sa sedištem do sedam, i Cibertruck, koji će imati bolju korisnost od tradicionalnog kamiona i više performansi od sportskog automobila.
Zašto je Tesla toliko skup?
Baterija za skladištenje i upotrebu električne energije najskuplja su pojedinačna komponenta ovih automobila. Jedan od glavnih ciljeva uprave bio je smanjenje troškova baterije po kilovat-satu za svoje automobile, a kompanija je postigla značajan pomak ka tom cilju. Forbes procenjuje da su Teslini troškovi baterija opali sa otprilike 230 dolara po kilovat-satu 2016. godine na 127 dolara 2019. godine. Zbog veće količine kompanije, troškovi Tesline baterije su za oko 20% niži od proseka u industriji.
Za još korisnih i zanimljivih blogova, posetite našu stranicu ovde.