Dobro došli u svet AI chatbotova, gde se korisničko iskustvo transformiše i poslovna efikasnost unapređuje uz pomoć veštačke inteligencije. U narednom periodu, AI chatbotovi će postati nezaobilazan alat za poboljšanje interakcije sa korisnicima i optimizaciju poslovnih operacija. U ovom tekstu, istražićemo kako AI chatbotovi donose revoluciju u načinu komunikacije sa korisnicima i kako mogu pružiti personalizovano iskustvo koje zadovoljava očekivanja savremenih potrošača. Saznajte kako ovi inteligentni virtuelni asistenti mogu unaprediti vašu organizaciju, štedeti vreme i novac, i pomoći vam da ostvarite poslovni uspeh u digitalnoj eri.
Šta je AI Chatbot?
AI chatbot je chat sistem koji pokreće veštačka inteligencija (“AI” – Artificial intelegence) i koji je treniran da smisleno odgovara na sva pitanja koja mu korisnik postavi. U nazivu poseduje reč “bot” zbog toga što se radi o sistemu slanja i primanja poruka, a da se sa druge strane ne nalazi čovek koji odgovara na postavljena pitanja, već upravo sistem algoritama po uzoru na neuronsku mrežu koji je u stanju da se unapređuje, uči i samim tim, svojim odgovorima, zameni čoveka i obavi posao umesto njega.
Moguće je da se integriše i postavi na Vaš vebsajt kako bi svi posetioci vebsajta bili u stanju da ga aktiviraju, ali isto tako moguća je integracija i na “Whatsapp, Viber ili Telegram” kanale.
Koja je razlika između AI Chatbotova i modela kao što su Chat GPT ili Google Bard?
Svi AI Chatbotovi su bazirani na „Open AI Chat GPT“ modelu. Oni dakle funkcionišu po istom principu kao „Chat GPT“ i sposobni su da stalno pamte tj uče nove informacije.
Glavna razlika je u tome što je AI Chatbot, za razliku od Chat GPT-ja, posebno kreiran i specifično treniran kako bi davao odgovore na pitanja koja su relevantna za Vašu firmu i poslovanje koje vodite. „Chat GPT“ svakako ne poseduje tu vrstu znanja, dok AI Chatbotovi mogu upravo da se nauče da odgovore na bilo koje pitanje koje se odnosi na Vaše usluge, proizvode, ponudu, politiku poslovanja itd.
Pored toga, razlika naravno postoji I u pristupanju botu – AI Chatbot integrisan i nalazi se na Vašem vebsajtu tj vebsajtu Vaše firme.
Konkretni primeri za upotrebu AI Chatbota
Bez obzira na oblast delovanja, AI Chatbot moguće je primeniti i koristiti u gotovo svim oblastima poslovanja. Bilo da se radi o oblastima kao što su: finansije, zdravstvena zaštita, pružanju različitih vidova usluga, prodaja ili korisnička podrška, uvek je moguće pronaći odličnu primenu za AI Chatbot.
Pružićemo Vam i par konkretnih primera kako bismo Vam bliže dočarali:
- Agencija za nekretnine – Kreiranje chatbota koji može da komunicira sa posetiocima i pruža sve moguće informacije u vezi ponude stanova. On je u stanju da odgovori na pitanje: “Da li imate u ponudi stanove na prodaju na Senjaku?” tako što će prvo pretražiti Vašu bazu nekretnina, samostalno pronaći koji stanovi u ponudi se nalaze na Senjaku i pružiti smislen odgovor sa linkovima koji vode do tih stanova. Na ovaj način dobar deo komunikacije sa klijentima može da obavljam AI Chatbot umesto Vas ili Vaših zaposlenih.
- Pored toga, kao primer možemo da uzmemo firmu koja pruža usluge ugradnje solarnih panela. Sam chatbot u ovom slučaju da postavi niz pitanja potencijalnom kupcu kako bi dobio ključne odgovore. Iz tih odgovora on će da izgradi “mini bazu znanja i pruži savete ili predlog klijentu za dalju saradnju.
- Sličnu primenu možemo da imamo i u slučaju postojanja internet prodavnice od 25.000 artikala. U ovom slučaju AI Chatbot može npr da: predloži proizvod prema potrebi klijenta, odgovori na pitanja o dostupnosti, načinu upotrebe ili možda pokrene proces reklamacije proizvoda.
- Dobar primer svakako može da bude firma koja poseduje razvijeni sistem korisničke podrške. U slučaju da se recimo radi o firmi koja ima 20 zaposlenih zaduženih da se isključivo bave tehničkom podrškom. Da li možete da zamislite u kom obimu bi došlo do povećanja efikasnosti i redukcije troškova te firme kada bi se u njeno poslovanje implementirali AI Chatbotovi? Ti chatbotovi bi mogli da odgovaraju na pitanja 24/7, a zaposleni koji su do tada obavljani podršku bi mogli da se preorijentišu na druge poslove. Samim tim, ova firma bi drastično unapredila svoje poslovanje.
Zašto je AI Chatbot potreban upravo Vama?
Kao što ste do sada mogli da pročitate, benefiti implementacije AI Chatbota mogu da budu veoma veliki s obzirom da oni direktno utiču na stepen razvoja Vašeg poslovanja. Zamislite u kojoj samo meri implementacija može da utiče na povećanje nivoa organizacije Vaše firme? u kojem chatbotovi bazirani na veštačkoj inteligenciji obavljaju poslove (ili veći broj poslova) umesto Vas to znači da će posao biti obavljen brže i efikasnije – povećanje produktivnosti i smanjenje troškova.
Suština je da AI Chatbot može da bude kreiran i naučen o svemu što je bitno za Vaše poslovanje. On dalje može da Vas predstavlja, odgovara na pitanja u vidu korisničke ili tehničke podrške, pregovara i zaključuje prodaju. Samim tim, on će moći da umesto Vaših zaposlenih obavlja niz poslova I to na način koji je potpuno automatizovan, brz i pouzdan. Da rezimiramo, AI Chatbot može da:
- Bude kvalitetno treniran da uči o Vašoj firmi i odgovara na pitanja koja se tiču Vašeg poslovanja
- Obavlja niz “dosadnih” svakodnevnih poslova umesto Vas
- Pruža podršku Vašim zaposlenima, kupcima i klijentima
- Obavlja veći broj poslova istovremeno, velikom brzinom i van Vašeg radnog vremena (24/7)
- Samostalno pravi izbor i predloge za potencijalne kupce na osnovu potrebe kupaca, a u okviru Vaše ponude
- Utiče na povećanje broja upita i povećanja zainteresovanosti za Vaše usluge i proizvode, pregovara i zaključuje prodaju.
Budite među prvima koji su implementirali AI Chatbot u svoje poslovanje
IT Lion je firma koja je prva započela da radi kao “AI Automation” agencija na ovim prostorima i šire. Primarni cilj nam je da kreiramo automatizovane procese u poslovanje klijenata koji su zasnovani na razvoju algoritama veštačke inteligencije. Posedujemo tim programera koji se bave “Machine learning” i NLP tehnologijama na kojima je zasnovan ovaj model veštačke intelegenicje.
Ove tehnologije su još uvek nove i smatraju se inovativnim tako da trenutno veoma mali broj firmi u Svetu može da se pohvali da time da je u svoje poslovanje implementirala bilo koji vid AI Automatizacije poslovanja. Upravo iz tog razloga je bitno da budete brzi i među prvima koji će ovo uraditi, da na taj način unapredite svoje poslovanje i da se izborite sa sve većom konkurencijom.
Kontaktirajte nas ovde i zajedno pređimo u napredniju fazu Vašeg poslovanja!