SEO Optimizacija kao moćan Izvor Saobraćaja

seo-optimizacija

SEO Optimizacija je pojam koji je u oblasti Veb Developmenta sve aktuelniji i ljudi u Srbiji počinju da uvidjaju njegov značaj i uticaj koji ostvaruje na izradu sajtova i saobraćaj tj posećenost vebsajtova.

Šta je SEO optimizacija i čemu služi?

SEO ili „Search Engine Optimisation“ je najkraće moguće optimizacija vebsajta za internet pretraživače („Google“ je svakko napoznatiji i najposećeniji) kako bi se sajt pozicirao što bolje na „Ranking Page-u“ nekog pretraživača. E sada da to objasnim što jednostavnije i za ljude koji nisu toliko u ovoj materiji.

Evo jednog primera koji će dati odgovor. Vi se bavite iznajmljivanjem apartmana i nedavno ste napravili vebsajt kojis te pustili sa radom. S obzirom da je sajt skoro pušten Vi na njemu nemate veliki saobraćaj (što je i očekivano), ali želite da taj segment unapredite i jedan od primarnih ciljeva Vam je da vaš sajt „izlazi“ što više na listi sajtova kada ljudi na Google-u pretražuju reči kao što su: „Iznajmljivanje stana“, „Iznajmljivanje apartmana Beograd“ ili npr „Stan-na-dan“ (ako je i to jedna od vaših opcija).

U tom trenutku na scenu stupa SEO Optimizacija.  Angažovaćete stručnjaka za ovu oblast koji će kompletno adaptirati vaš sajt za ključne reči koje želite i koje su „most wanted“ (najtraženije) na Google-u. Nakon odredjenog vremena, kada Google bude indeksirao Vaš sajt i prepoznao ključne reči. Vama će se pozicija na Google-u poboljšati i naćićete se iznad svoje konkurancije.

Koje vrste optimizacije postoje i koje su osnovne razlike?

Iz ugla SEO eksperta, postoje dve vrste i to „Onsite SEO“ i „Advanced SEO. Prva je Optimizacija koja se vrši na samom sajtu i ona obuhvata optimizaciju meta tagova (meta title, description) samog sadržaja na sajtu – teksta (naslovi, podnaslovi, parafrafi i sl), slika, linkova (unutrašnjih – koje povezuju različite strane vašeg sajta) kao i pravljenje „rich snipets“ tj priprema samih strana za deljenje na društvenim mrežama. Ovde je osnovni cilj da se za vas bitne ključne reči što više puta „provuku“ tj nadju na vašem sajtu.

Druga vrsta je tzv „advanced“ SEO optimizacija koja je više usmerena na “link buildding” tj gradjenje mreže linkova na drugim sajtovima koji klikom vode do vašeg sajta. Ovde je veom značajno da imate te tzv “referal” linkove na nekim sajtvoma koji su provereni, poznati i dobro posećeni (npr. B92, Blic, Telegaf i sl), a da ne govorim koliko bi pozitivno uticalo na vaš SEO da imate ovakve referal linkove na nekom sajtu poznatih organizacija (sa url-om koji na kraju ima .org). Advanced SEO Optimizacija ima još mnogo elemenata i faktora, ukoliko Vas zanimate možete pročitati više ovde.

Prednosti SEO Optimizacije

Kada govorimo o prednostima ove optimizacije, svakako najveća prednost je ta što će te na ovaj način dobiti posetu na svom sajtu i to posetu koja je “Organic” i relevantna. Organska tj besplatna pretraga u stvari znači da ćete jednom kada svoj sajt adaptirate za ključne reči, dobiti saobraćaj na duže staze koji je besplatan i nećete morati da plaćate odredjene internet kampanje (Facebook, Instagram, Twitter) osim ukoliko to ne želite. Vaš saobraćaj će biti relevantan jer ćete na sajt privući ljude koji su izvesno vaša ciljna grupa (to su ljudi koji traže da izdaju apartman iz našeg prethodnog primera.) i za koje je više nego izgledno da će postati Vaši budući klijenti ili mušterije.

Ne mogu da kažem da SEO Optimizacija ima neki nedostatak i razlog zbog kojeg ne treba da je uradite na svom sajtu. Ona je veoma bitna tako da je uvek preporučujem svojim klijentima jer sa njom ne mogu ništa da izgube, a mnogo toga uvek dobiju na duže staze. Jedino šta treba da imate u vidu jeste da je za poboljšanje pozicije na Google-u (a time i broja poseta) putem ove optimizacije potrebno strpljenje i vreme. Obično je potrebno 2 do 3 meseca da Google indeksira vaš vebsajt i “prihvati” sve ključne reči.

Poredjenje sa Addwords Kampanjama

Već sam istakao da je za SEO d auzme maha potebno vreme. Medjutim ukoliko želite “instant” (trenutno) rešenje Google Addwords kampanje su za to idealne. Preko njih ćete “kupiti” reči (iste reče za koje ste optimiovali sajt za Google) i vaš sajt će se pojavljivati medju prvima na Google ranking strani uz naznaku “ads” tj da se radi o plaćenjoj reklami. Na ovaj način ćete dobiti rešenje koje deluje odmah i nećete morati da čekate da Google indeksira Vaš vebsajt. Moje mišljenje je da je idealno da napravite kombinaciju: SEO optimizacija + Google Addwords kampanje na taj naćin ćete rezultate videti odmah, a za to vreme će se i SEO spremati i proraditi. Takodje Google Addwords je dobar jer može da “proveri” kakav je odziv ljudi za ključne reči koje ste odabrali za SEO tako da ćete onda blagovremeno  moći da ih korigujete ukoliko to bude bilo potrebno.

Vodite računa o BlackHat strategijama i o tome ko Vam radi SEO!

BlackHat strategije su one koje su zabranjene od strane Google pretraćivača. Postoji niz pravila koja ne smeju da se sprovode na sajtu u suprotnom će Google (kada to otkrije) da “banuje” vaš sajt i vi ćete izgubiti bilo kakvu poziciju na Google-u. Navešću samo neke od primera Black Hat strategije: sakrivanje pojedninog sadržaja na sajtu, dupliranje sadržaja, pisanje nerelevantnog sadržaja, kao i spam referal linkova pa raznim drugim sajtovima i Facebook grupama. Ističem da Black Hat daje sjajne rezultate, ali ako Google otkrije navedene stategije na vašem sajtu, vi gubite postojeću poziviju i vaš sajt je nikada više neće povratiti.

VODITE RAČUNA! Veliki broj Agencija koji se bave internet marketingom i sebe nazivaju SEO ekspertima, rade ove nedozvoljene stvari i time Vama učine mededju uslugu i dovedu do toga da nestanete sa mape Google. Ono što ovakve agencije često rade jeste to da klijentima naplate uslugu SEO optimizacije (i to vrlo skupo) a onda za trećinu uzetog novca puste Google Addwords kampanje i onda prevare Vas kao klijenta jer vi pomislite da SEO optimizacija “radi” i da te dobili organski saobraćaj, a u stvari to je samo Google Addwords saobraćaj koji će prestati čim se istroši budžet. Za SEO je potrebno vreme i ne dozvolite da Vas ovakve agencije prevare!

Koji su sledeći koraci za vas i Kako da vaš sajt bude najbolje moguće optimizovan?

Vrlo jednostavno. Imaćete kratak sastanak sa našim SEO specijalistom koji će da popriča sa vama o vašoj delatnosti, ciljevima i planovima za budćnost. Nakon toga će Vam pomoći da precizno utvrdite svoju ciljnu grupu i detaljno analizirati tržište odnosno dostaviti Vam listu najtraženijih reči na Google-u a koje su relevante za vašu delatnost. Sledeće što sledi jeste sama optimizacija vašeg vebsajta.

Ne gubite vreme već nas odmah kontaktirajte da bismo Vam uradili ovo kako treba!

Leave a comment