
Kako će svet izgledati posle korone? Možda je još bolje pitanje kako će poslovni svet izgledati posle korone?
Početkom 2020. godine retko ko je i pomišljao da bi ova godina mogla mnogo da se razlikuje od ranijih. Ako smo se nečemu i nadali, nadali smo se nečemu boljem. Sigurno ne koroni i opštem haosu u svetu. Kako vreme odmiče, sve više nas se pita šta će biti sutra, šta nas čeka posle korone?
Istražujte i budite spremni
Većina stanovnika planete je sada dnevno mnogo duže pored kompjutera nego inače. Tražimo, guglamo i istraživanja kažu da čak 85% ljudi koji traže nešto više veruju organskim rezultatima. Znači, daleko više nego plaćenim. Za početak, dok sedite u svom domu i razmišljate šta možete da uradite za svoj biznis u budućnosti, radite na SEO podešavanjima.
Važno je da kod vas ljudi pronađu rešenje
Dok smo u vremenu korone, iskoristite vreme i proverite da li vaš sajt daje ljudima relevantne odgovore na pitanja. Koristite pre svega pretraživanje ključnih reči koje ljudi kucaju u pretraživače. Šta je to što ih zanima, a ima veze sa vašim poslom, sa oblašću u okviru koje vi poslujete…
Dajte ljudima neku vrednost
Tek kada ste istražili ključne reči, kreirajte dobar sadržaj. koliko očekujete da se ljudima dopadne vaš sadržaj i da ga šeruju, morate takav sadržaj i da napravite. Neke platforme su lakše za optimizaciju, neke komplikovanije, ali je važno da se sve uklapa u ono čime se vi bavite i u potrebe vašeg posla. SEO nije trka na 100m već maraton.
Kakvu vrednost vi dajete nekome ko je došao na va sajt? Zašto bi se neko vratio na njega?
Napišite tekst, snimite video, snimite audio zapis ili nešto slično što će ljudi želeti da šeruju, sadržaj koji će imati vrednost za njih, pomoći im da reše neki problem…
Nije sadržaj samo nešto što ima veze sa učenjem. Dajte im nešto što im je zanimljivo. Nešto iz čega će naučiti nešto novo. Pomozite im da bolje provedu svoje slobodno vreme, nešto što će im pomoći da se raspolože, opuste…
Napisali ste odličan tekst, snimili vrhunski video i…
Niste sigurni gde da ga plasirate? Pored toga što je važno da kreirate dobar sadržaj, važno je i da ga plasirate na pravo mesto. Nije isti sadržaj pogodan za Fejsbuk, Linkedin ili npr. Tik Talk… Istražite ko su ljudi koji dolaze na te mreže. Da li su to deca iz osnovne škole, srednjoškolci ili možda neko stariji.
Pratite analitiku
Kada ste uradili sve ovo, zanimaće vas i da znate koliko ljudi voli to što radite. Predlažemo da pratite analitiku. Sve što ima analitiku valjalo bi pratiti – sajt, Fejsbuk, Instagram… I stalno pratite promene u svetu društvenih mreža. Sve se menja skoro pa iz dana u dan.
Ako imate biznis plan, prođite kroz njega još jednom, preuredite ga onako kako je neophodno u skladu sa novonastalom situacijom. Ako ga nemate, vreme je da ga napravite.
Pratite online kurseve, tutorijale… Učite, gledajte, radite, učite… Pripremite se za budućnost.
Važno je da stalno pratite trendove. Ako mislite da ne možete sve sami, javite nam se. Sigurni smo da vam možemo pomoći.