Priprema materijala za izradu vebsajta je bitna koliko i sam vebsajt. Bez kompletiranog i dobro pripremljenog materijala za sajt nemoguće je optimalno popuniti i urediti sajt. Svaka naknadna i nepredviđena intervencija narušava postignuti sklad i strukturu već postavljene celine. To traži reorganizaciju i ponovna podešavanja što često nije tako lako i jednostavno.
Zašto je dobro da Vi pripremite sadrzaj?
Niko ne može bolje od Vas da poznaje posao kojim se bavite i zato niko ne može umesto Vas da prikupi i obezbedi originalan i kvalitetan materijal za Vaš vebsajt. Sadržaj na vebsajtu koji nije originalan, ne može vam doneti željenu korist, ma koliko se oko njega trudili. Pojedini materijali uzeti sa interneta mogu biti zaštićeni autorskim pravima. Pretraživači lako prepoznaju duplikate i plagijate i takve sadržaje – sajtove ne prikazuju u rezultatima pretrage.
Ako na svom sajtu želite da istaknete svoje prednosti u odnosu na konkurenciju, onda sve te informacije moraju biti potpuno tačne.
Savetovanje sa veb dizajnerom ili programerom
Dok pripremate Vaš materijal veoma je bitno da ste u kontaktu sa Veb dizajnerom ili programerom, oni će Vam pomoći i reci kako pripremate materijal. U zavisnosti od Vašeg vizuelnog viđenja vebsajta u budućnosti. Treba početi od jednostavnih pitanja koja su ključna za pripremu sadržaja za vebsajt:
• Koliko će Vaš vebsajt posedovati stranica?
• Koje su to stranice?
• Šta će biti na tim stranicama?
Od toga treba početi, jer je upravo to ono što će uticati na samu izradu. Na osnovu ovih pitanja znaćete sta Vam je sve potrebno od materijala,ako ne sve onda veliku većinu podataka vezanih za materijal koji treba da pripremite.
Pripremajte materijal za svaku vebstranicu posebno.
Izaberite relevante tekstove, naslove, podnaslove, fotografije, važne poruke koje se trebaju naći na svakoj strani.
Priprema materijala za određenu stranicu na vebsajtu
Ukoliko na primer pripremate materijal za Početnu – Naslovnu stranicu Vašeg vebsajta. Zapitajte se šta je najvažnije da se predstavi na početnoj stranici, šta treba biti najvidljivije i najistaknutije. Šta je to što korisnik sajta prvo treba da primeti? Šta istaći u prvi plan? Dokazati korisniku zašto da izabere baš Vas.
Nemojte pisati suviše stručnim jezikom, ali se takođe nemojte obraćati čitaocu kao da pričate detetu. Pronađite ravnotežu koja će ujedno odražavati vaš profesionalni rad, i omogućiti posetiocu sajta da razume o čemu govorite. Dakle, poštujte svoje čitaoce.
Danas u 21. veku svako može da ima svoj vebsajt,ali je bitno da u moru tih vebsajtova pronađete kvalitetan sadržaj koji će privući korisnike i pružiti kvalitetan sadržaj, uslugu, kupovinu. Vodite se time da stvorite poverenje kod posetilaca svog sajta I da korisnici vebsajta u budućnosti ponovo požele da posete Vaš vebsajt.
Ukoliko želite da Vam pomognemo u tome, kontaktirajte nas.