Ukoliko ste smislili odličnu ideju za pokretanje biznisa ili već duže vreme razmišljate da postojeće poslovanje oplemenite i online dimenzijom, rećićemo Vam samo jedno. Pravo je vreme za to! Vreme je da skupite hrabrost i da na jednostavan način pokušate da ostvarite svoje snove. Online prodavnica je idealno rešenje!
Online prodavnica kao i svaka vrsta online „start-up-a“ je projekat koji, ako uspe, može u mnogome da osigura i poboljša vašu finansijsku situaciju u budućnosti. Naime, siguran sam da ste do sada čuli za veoma popularan pojam „dropshipping“, gde ljudi praveći online prodavnice preprodaju robu sa „Ali Expressa“ i na taj način zaradjuju na razlici, a da pri tome uživaju na nekoj egzotičnoj plaži. Dakle ideja je da se na ovaj način stvori automatizovan „O2C“ proces – „Order to Cash“ (proces prodaje od porudžbine do izdavanja fakture, plaćanja i dostave proizvoda), što Vama predstavlja uštedu vremena i otvara mogućnost da radite paralelno druge poslove ili možda samo uživate u svojim hobijima.
Medjutim, to što ćete pokrenuti online prodavnicu, uneti sve proizvode i pustiti internet kampanje kako biste privukli posetioce na sajt i povećali traffic, ne znači i da ćete uspeti tj obogatitit se. To su samo neki od preduslova da biste započeli sa online poslovanjem i prodavali proizvode online. Pored toga, potrebno je mnogo, strpljenja, truda i ulaganja da bi jedan takav projekat zaživeo, privukao pažnju potencijalnih kupaca i postao „hit“ na internetu. Nažalost veliki broj Start Up-ova ne uspe tj bude potpuni promašaj.
Ukratko sam naveo sšta mislim o online poslovanju kao i da to može da bude veoma moćno sredstvo u finansijkom smislu. Sada ću posebno istaći samo neke od mnogobrojnih prednosti. Jedno je sigurno:
Online Prodavnica je nešto sa čime možete mnogo toga da dobijete.
Online prodavnica je jedan od najjeftinijih biznisa
Ovo je svakako jedan od biznisa za čije pokretanje Vam je u startu potrebno vrlo malo novca. Kada ga uporedite sa nekim drugim ulaganjima koja iziskuju mnogo veće budžete (otvaranje nekog ugostiteljskog objekta, prodavnice, restorana, kafića), shvatićete da Vam je Online Prodavnica isplativija jer je potrebno 5 do 10 puta manje novca da biste započeli posao. Naime, svi troškovi sa kojima ćete se susresti su troškovi zakupa domena i servera oko (30,40€ na godišnjem nivou) i troškovi izrade samog sajta koje variraju u zavisnosti od toga šta želite ali su okvirno 250€ do 450€. Pored ovoga možete uložiti u internet kampanje na društvenim mrežama (kako biste doprli do većeg broja ljudi), ali to nije neophodno s obzirom da to možete i sami da radite npr. povećavanjem FB grupe i reklamiranjem vaših proizvoda. Sve u svemu to je vrlo malo novca i upravo zato sam malopre rekao da sa ovim ne možete puno da izgubite.
Reklamiranje Vaših proizvoda je jednostavno
Vratimo se na reklamiranje vaših poizvoda. Ovde imate širok spektar različitih način reklamiranja u okviru digitalnog marketinga. Ne samo da imate veliki broj opcija nego su i sve te opcije drastično jeftinije u poredjenju sa nekim tradicionalnim načinima reklamiranja (tv, radio, bilbordi).
Pre svega možete da uradite Optimizaciju vašeg sajta za Google koja će vam omogućiti da se Vaš sajt nadje medju prvima kada neko na Google pretražuje vaše proizvode. O tome možete više pročitati ovde. Pored toga možete aktivirati Facebook, Instagram, Twitter i Google Addwords kampanje i na taj način precizno gadjati veliki broj ljudi koji su vaša ciljna grupa. Ovo ide toliko daleko da imate mogućnost da targetirate ljude koji uskoro slave rodjendan ili čijim prijateljima je uskoro rodjendan (pa moraju da im kupe poklon), ljude koji su odnedavno u vezi ili možda one koji su nedavno dobili dete. Facebook daje toliko opcija da čak možete da targetirate i ljude koji imaju odredjen uredjaj tekefona (npr ukoliko prodajete opremu i maske za telefone). Sve ove kampanje rade po principu budžeta – vi izaberete koliki je Vaš mesečni budžet i za taj novac ćete se prikazivati ljudima koje ste izabrali. Iznos budžeta je proizvoljan može biti od 150€ za 30 dana pa više (u slučaju Fejsbuka). Ukoliko ne želite da se sami „petljate“ sa kampanjama, targetiranjem i sl najbolje nas kontaktirajte jer naš Digital Marketing tim ima ogromno iskustvo i do sada je uspešno kompletirao veliki broj „world wide“ kampanja (po celom svetu).
Možete da doprete do ogromnog broja potencijalih kupaca
Da se nadovežem na prethodnu prednost, svim navedenim kampanjama možete da doprete do neverovantog broja ljudi. Taj broj ne može da se poredi sa brojem ljudi koji bi pored Vaše radnje prošao čak i u najprometnijoj uluci u vašem gradu. Ukoliko su kampanje adekvatno podešene vi ćete trošiti vrlo malo novca po kliku na reklamu, a privućićete ogroman broj posetilaca na sajt. Zato je od ključne važnosti kako su podešene kampanje tj da li je osoba koju ste zadužili za to obučena.
Ne postoje Geografska ograničenja
Ovo je prednost koja će mnog značiti kako onima koji tek pokreću biznis tako i onima koji već posluju, ali su se opredelili da poslovanje prošire online. Nakon što budete pokrenuli online prodavicu, vi vršite jednu vrstu prelaska sa „lokalnog na globalno“ jer od tada Vaš proizvod neće moći da kupe ljudi koji udju u vašu prodavnicu već ljudi iz drugih gradova i država. Što znači da, ukoliko nadjete povoljan model saradnje sa nekom od firmi koji vrše transport, vi ćete moći da 2, 3 puta (ili više) unapredite svoje poslovanje!
Praćenje ponašanja svakog posetoca sajta
Ovo je prednost koju sam namerno ostavio za kraj. Želim da Vam otkrijem još jednu stvar koja je vrlo moćna, a to je da online prodavnica pruza mogućnost da pratite kompletno ponašanje svakog klijenta i to iskoristite kako biste prodali proizvod. Konkretno, svaki korak, klik, zadržavanje koje Vaš posetilac napravi moćićete da pratite. Na primer, ako neko doda vaš proizvod u korpu, ali ga ipak ne kupi ili možda se zadrži preko 5 minuta na nekom konkretnom proizvodu – vi ćete to znati! I nakon toga ćete moći da pokrenete remarketing kampanje kojim gadjate te ljude koji su bili „blizu kupovine“.
Dokazano je pravilo da neko obično mora 5 puta da pregleda proizvod pre nego što ga poruči online i šta će se desiti ako vi podesite da čoveku koji je gledao zelene papuče, one „iskaču“ na svakom sajtu na koji ode na internetu? Pa vrlo je verovatno da će ih poručiti!
Kao što vidite ova prednost je vrlo moćna jer ona nije primenljiva u stvarnom životu. Ako vi imate prodavnicu odeće vi ne možete da znate ko od posetilcaca je gledao baš taj džemper i koliko puta dok ovde to možete.
Ovo su samo 5 prednosti koje sam izdvojio, ali ima ih mnogo više. Siguran sam da Sam vas ubedio da online prodavnica može da bude vrlo dobra stvar i da vredi pokušati. Kada budete doneli odluku i krenuli u ovu avanturu znam da će It Lion biti prvi koji će za to saszanti i da ćemo Vam mi pružiti kompletno savetovanje, odgovore na sva pitanja i naravno usluge izrade online prodavnice. Javite nam se!